The Combine Forum banner
3,881 - 3,900 of 4,169 Posts
Dzięki Brian,

Te klawisze działają.

Włączyłem przełącznik IMP w Ustawienia | Pojazd | Przełącznik roboczy. To wydaje się "działać". Przełącza btnSectionOffAutoOn włączony i wyłączony, ale malowanie nie następuje - muszę nacisnąć przycisk ręczny (btnManualOffOn), który uruchamia malowanie, ale wyłącza btnSectionOffAutoOn.

Przełącznik fizyczny dla AutoSteer nie przełącza btnAutoSteer.
Przeprowadziłem więcej testów - im więcej bawię się AgOpenGPS, tym bardziej mi się podoba. Wciąż pracuję nad hydrauliką moich ciągników do sterowania - mam dwa zawory hydrauliczne i mogę sprawić, by oba działały, jeśli ominę orbitalny układ kierowniczy, ale gdy jest w pętli, zawory się zatrzymują - myślę, że dlatego, że chociaż jest to 5-portowy orbitalny, to nie jest to czujnik obciążenia z zamkniętym środkiem, ale otwarty środek z 5. linią (czujnik obciążenia?) idącą do zaworu priorytetowego. Z powodu otwartego środka myślę, że płyn po prostu przechodzi przez orbitalny, zamiast poruszać tłokiem (płyn obierze drogę najmniejszego oporu).
Mam jeszcze kilka pomysłów i będę się tym dalej bawił i opublikuję wynik, kiedy tam dotrę.

W każdym razie wracając do mojego cytowanego posta powyżej.

Okazuje się, że malowanie działa z moim przełącznikiem roboczym. Nie jestem pewien, czy to dlatego, że pobrałem nową wersję, czy nie, ale z podłączoną moją płytką AutoSteer, gdy aktywuję przełącznik roboczy, btnSectionOffAutoOn "zapala się" i zaczyna się malowanie - niesamowite.

Chciałem również, aby przełącznik sterowania z PCB "podświetlał" przycisk AutoSteer. Właśnie spędziłem ostatnią godzinę na duplikowaniu CWorkSwitch, aby utworzyć CSteerSwitch i bingo - kiedy klikam fizyczny przełącznik sterowania, btnAutoSteer "zapala się". Kiedy ponownie klikam fizyczny przełącznik, btnAutoSteer gaśnie. Teraz działa to jak John Deere, TopCon i inne systemy, których używałem.
 
Dzień dobry,
chciałbym opowiedzieć o moich doświadczeniach z AOG. Zamontowałem system na moim traktorze, używam wiertarki 14,4 V do napędzania kierownicy, IBT2 do kontrolera, WAS z ADS1115, BN0, MMa.
Do GPS używam m8t ublox z rtklib do rtk.
Wczoraj próbowałem dostroić system, liczy na stopień, wzmocnienie proporcjonalne, wyprzedzenie, itp..
Powiem wam, że nigdy nie byłem w stanie prowadzić ciągnika w użyteczny sposób: jeśli jadę z prędkością 2-3 km/h, system jest dość stabilny, ale nigdy nie osiągnął środka linii, lightbar mówi, żeby skręcić trochę bardziej w jedną stronę (w lewo). Jechałem wielokrotnie po elipsie o długości około 70 m, rtkplot pokazuje, że od przejazdu do przejazdu odległość między liniami wynosiła około 10 cm. Jestem pewien, że mój GPS nie jest wystarczająco precyzyjny dla prawdziwego rtk, ale nie rozumiem, dlaczego AOG mówi systemowi, żeby skręcał bardziej w jedną stronę, a rezultatem jest to, że ciągnik nigdy nie przekracza linii.

Prawdziwy problem pojawia się, gdy jadę z prędkością 6-7 km/h i więcej: wiertarka szaleje w lewo-prawo, w lewo-prawo, a napęd się nie stabilizuje. Widziałem w lewym dolnym rogu, że rzeczywista i ustawiona pozycja kierowania nigdy się nie pokrywają, rzeczywiście, kiedy ustawiam to, co uważam za poprawną liczbę zliczeń na stopień, około 78, i próbuję skręcić w lewo i w prawo, maksymalna wartość rzeczywistej liczby staje się bardzo mała, jak +- 1,7, ale ustawiona wartość pozostaje taka sama, na przykład +-30. Nie da się osiągnąć tej liczby przy użyciu zliczeń na stopień, których używam.

Co o tym myślisz? Czy prawdziwym problemem jest GPS? A może muszę poświęcić więcej czasu na metodę prób i błędów, aby znaleźć idealne strojenie?

Dziękuję
 
mówię ci, że nigdy nie byłem w stanie prowadzić ciągnika w użyteczny sposób: jeśli jadę z prędkością 2-3 km/h, system jest dość stabilny, ale nigdy nie osiągnąłem środka linii, belka świetlna mówi, żeby skręcić trochę bardziej w jedną stronę (w lewo). Jechałem kilka razy w elipsie o długości około 70 m, rtkplot pokazuje, że odległość między liniami od przejazdu do przejazdu wynosiła około 10 cm. Jestem pewien, że mój GPS nie jest wystarczająco precyzyjny dla prawdziwego rtk, ale nie rozumiem, dlaczego AOG mówi systemowi, żeby skręcał bardziej w jedną stronę, a rezultatem jest to, że ciągnik nigdy nie przekracza linii.
Witaj,

Na początku miałem ten sam problem z przesunięciem o kilka centymetrów na jedną stronę.

Problem został rozwiązany poprzez regulację "Steer Angle Sensor Zero"

Dla brutalnych ruchów w prawo/lewo konieczne jest obniżenie PID, na przykład zaczynając od 10 w Proportional Gain, a następnie stopniowo zwiększając
 
Cześć,
Na początku miałem ten sam problem z przesunięciem o kilka centymetrów z jednej strony.
Problem został rozwiązany poprzez regulację "Steer Angle Sensor Zero".

W przypadku brutalnych ruchów w prawo/lewo konieczne jest obniżenie PID, aby zacząć na przykład od 10 dla Proportional Gain, a następnie stopniowo zwiększać
Dziękuję za odpowiedź! Chcę spróbować to ustawić, ponieważ w tej chwili, gdy wskazuję prosto, mój czujnik odczytuje zero, zmieniam tylko wartość w strefie konfiguracji, w tej chwili jest to 5268.

Spróbuję i zobaczę, co się stanie, może mały filmik mógłby się przydać!
 
Discussion starter · #3,887 ·
Dzień dobry,
chciałbym opowiedzieć o moich doświadczeniach z AOG. Zamontowałem system na moim traktorze, używam wiertarki 14,4 V do napędzania kierownicy, IBT2 do kontrolera, WAS z ADS1115, BN0, MMa.
Do GPS używam m8t ublox z rtklib dla rtk.
Wczoraj próbowałem dostroić system, liczy na stopień, wzmocnienie proporcjonalne, wyprzedzenie, ecc..
Powiem wam, że nigdy nie byłem w stanie prowadzić ciągnika w użyteczny sposób: jeśli jadę z prędkością 2-3 km/h, system jest dość stabilny, ale nigdy nie osiągnął środka linii, lightbar mówi, żeby skręcić trochę bardziej w jedną stronę (w lewo). Jechałem wielokrotnie po elipsie o długości około 70 m, rtkplot pokazuje, że odległość między liniami od przejazdu do przejazdu wynosiła około 10 cm. Jestem pewien, że mój GPS nie jest wystarczająco precyzyjny dla prawdziwego rtk, ale nie rozumiem, dlaczego AOG mówi systemowi, żeby skręcał bardziej w jedną stronę, a rezultatem jest to, że ciągnik nigdy nie przecina linii.

Prawdziwy problem pojawia się, gdy jadę z prędkością 6-7 km/h i więcej: wiertło szaleje w lewo-prawo, w lewo-prawo, a napęd się nie stabilizuje. Widziałem w lewym dolnym rogu, że rzeczywista i ustawiona pozycja kierowania nigdy się nie zgadzają, rzeczywiście, kiedy ustawiam liczbę zliczeń na stopień, którą uważam za poprawną, około 78, i próbuję skręcić całkowicie w lewo i całkowicie w prawo, maksymalna wartość rzeczywistej liczby staje się bardzo mała, jak +- 1,7, ale ustawiona wartość pozostaje taka sama, na przykład +-30. Nie można osiągnąć tej liczby za pomocą zliczeń na stopień, których używam.

Co o tym myślisz? Czy prawdziwym problemem jest GPS? A może muszę spędzić więcej czasu na próbach i błędach, aby znaleźć idealne strojenie?

dziękuję
Przede wszystkim wyłącz MMA i BNO. Użyj tylko GPS, aby zacząć.

Po drugie. Patrząc na rzeczywisty kąt, obróć kierownicę tak, aby koła były około 45 stopni w lewo (zmierz to, jeśli możesz), czy pokazuje -45 stopni? Następnie zrób w prawo 45 stopni. Czy pokazuje +45 stopni?
Po trzecie. Jedź po płaskim terenie i ustaw kierownicę tak, aby wartość Actual w AOG pokazywała 0 stopni. Czy jedziesz prosto? Dostosuj w górę lub w dół, aż to zrobisz.


Opublikuj ponownie, gdy to zrobisz, lub jeśli chcesz kontynuować samodzielnie, wybierz kierowanie StanLee i w ustawieniach autosterowania przesuń ustawienia stanlee na 1. Ustaw wzmocnienie PID bardzo nisko, np. 5 i 5. Ustaw draft sidehill na 0. Ustaw min pwm na 2, Max steer na 25, Integral gain na 0, max integral na 0 i spróbuj.


Przejdź do ustawień IMU GPS i upewnij się, że odległość wstecz dla obliczania kursu wynosi około 3 (dłuższa jest gładsza).


Teraz idź na przejażdżkę, nic nie powinno być gwałtowne, powinno być bardzo leniwe.


POWOLI zwiększaj wartości wzmocnienia i min pwm po jednej na raz, aby poznać ich efekty. Zgłoś swoje postępy. Silniki wiertnicze są bardzo bezwzględne i pobierają dużo mocy i są bardzo trudne do kontrolowania.


Muszę zrobić nowy film z ustawieniami, ale ten mówi dużo, co wciąż ma zastosowanie. Używanie tylko GPS.


 
Cześć

Czy są tu jacyś członkowie, którzy używali proporcjonalnego zaworu hydraulicznego Cetop do sterowania? To jak hydraforce, ale dla małych
Typ: HD3PS1PCR410
Zauważyłem, że to system 24 V.
Zgadza się, kupiłem również konwerter 12->24v stepup. Cena jest bardzo dobra, więc pomyślałem, spróbujmy (około 250 euro, w komplecie z blokiem zaworów)
 
Cześć

Czy są tu jacyś członkowie, którzy używali proporcjonalnego zaworu hydraulicznego Cetop do sterowania? To jak hydraforce, ale dla małych
Typ: HD3PS1PCR410
Testowałem podobny zawór - DSG-3C2-N-01-D1-36. Jest to system 12 V.

Działał, gdy ominąłem orbitrol układu kierowniczego, ale jak się dowiedziałem, mój orbitrol jest otwarty i ponieważ ciecz obiera drogę najmniejszego oporu, nie poruszyłaby siłownika kierowniczego.
 
Discussion starter · #3,892 ·
Pobierz najnowszą wersję Dev z serwisu GitHub, jeśli pobrałeś najnowszą wersję wczoraj. Jeśli połączone źródło nie wysłało jeszcze poprawek, a ustawienie korekty zostało ustawione, AOG by się obracał.

Rozwiązaniem było uwzględnienie sprawdzenia 9999 w rolce i namiarze.

if ((ahrs.isRollFromBrick | ahrs.isRollFromAutoSteer | ahrs.isRollFromGPS | ahrs.isRollFromExtUDP) && ahrs.rollX16 != 9999)
 
Cześć

Czy są tu jacyś członkowie, którzy używali proporcjonalnego zaworu hydraulicznego Cetop do sterowania? To jak hydraforce, ale dla małych
Typ: HD3PS1PCR410
Testowałem podobny zawór - DSG-3C2-N-01-D1-36. Jest to system 12V.

Działał, gdy ominąłem orbitrol układu kierowniczego, ale jak się dowiedziałem, mój orbitrol jest otwartym środkiem, a ponieważ ciecz obiera drogę najmniejszego oporu, nie poruszałby siłownikiem kierowniczym.
Ok, ale z zaworem Hydraforce SP10-47c jest tak samo, prawda? Jest również dla Closed Center Applications.. jeśli masz otwarty środek, powinieneś zasilać zawór nie równolegle do orbitrola, ale przez inny przewód ciśnieniowy z ciągnika...
 
Właśnie pokazałem układ hydrauliczny z HD3PS1PC10R2 12V na claas z orbitrolem z czujnikiem obciążenia.
Zamontowałem 2 zawory elektromagnetyczne, które odcinają powrót do kierownicy, ciśnienie jest pobierane z rozdzielacza wyjściowego z ogranicznikiem ciśnienia.
To działa idealnie.

Załączam film przed montażem hydraulicznym.
Przygotowuję film z układem hydraulicznym, być może w przyszłym tygodniu.

Nigdy nie podziękujemy Brianowi wystarczająco za jego pomoc.
Wielkie dzięki za twoją pracę.


 
Cześć,
chcę zacząć z belką świetlną agopengps na moim notebooku.
Jakiego rodzaju antenę i płytę odbiornika polecacie do użytku w Niemczech/ Bawarii (w Bawarii można uzyskać bezpłatny sygnał korekcji RTK "Sapos")?

Dzięki za pomoc!
 
Ja też
Mój traktor to Massey ferguson 6160, port T z traktora przechodzi przez zawór 17 bar do celów transmisyjnych... więc moim zdaniem mój zawór z zamkniętym środkiem powinien działać... mam nadzieję
Rzeczywiście, żaden szczególny problem dla zamkniętego środka.
Problem pojawia się z wykrywaniem obciążenia...
Sadzonki soi nie są jeszcze gotowe w domu, dużo pracy, ale jak najszybciej zrobię film i plan mojej instalacji.
 
Ja też
Mój traktor to Massey Ferguson 6160, port T z traktora przechodzi przez zawór 17bar do celów transmisyjnych... więc moim zdaniem mój zawór zamkniętego centrum powinien działać... mam nadzieję
Rzeczywiście, żaden szczególny problem dla zamkniętego centrum.
Problem pojawia się z wykrywaniem obciążenia...
Sadzonki soi jeszcze nie skończone w domu, dużo pracy, ale zrobiłbym film i plan mojej instalacji tak szybko, jak to możliwe.
Otwarty środek nie ma wykrywania obciążenia (traktor jest otwarty), moją opcją było połączenie portu P i T z orbitrolu do zaworu, zawór redukcyjny 17bar powinien wystarczyć, aby utrzymać wystarczające ciśnienie dla układu kierowniczego. Podczas ręcznego sterowania port T nie jest blokowany przez orbitrol, jeśli tak by się stało, nie byłoby ciśnienia dla obwodu 17bar dla skrzyni biegów... a może coś przeoczyłem.
Jestem bardzo ciekawy Twojej konfiguracji instalacji, właśnie zobaczyłem Twój film, świetny film i bardzo proste linie!
 
3,881 - 3,900 of 4,169 Posts