Ik gebruik de JD-keerautomatisering nu al 3 jaar.. Best handig, niet alleen draait hij automatisch op de kopakkers, je kunt ook de SCV's instellen die je op de kopakkers gebruikt (omhoog/omlaag schachten bij het in- en uitrijden van de kopakkers, enz.) en de tractorsnelheid langzamer of sneller regelen. JD had deze functie al lange tijd, voorheen bekend als iTec, maar het is tegenwoordig veel eenvoudiger om alles in te stellen dan in de iTec-tijd. Het kost even om alles in te stellen, maar in principe hoef je alleen maar nauwkeurig te zijn met je meetlint en offsets. Dat en het instellen van je grenzen voor elk veld, waarvoor je minimaal SF3-nauwkeurigheid nodig hebt. Was het de moeite waard? Naar mijn mening wel, vooral omdat ik al helemaal was ingesteld met de GPS-apparatuur. Ik heb een Seedmaster/Bourgault-opstelling, en voor degenen die die opstelling hebben, weet je dat er wel 4 schakelaars zijn die je op de kopakkers uit en aan moet zetten. Nu hoef ik alleen nog maar de pakdruk uit en aan te zetten, de rest gaat automatisch tijdens het keren. Waardoor je je boor/tank grondig kunt controleren terwijl hij zichzelf keert. We maken allemaal lange uren tijdens het zaaien en vergeten soms een schakelaar of 2 door vermoeidheid. Dit elimineert dat in principe, of het nu jij bent of de niet zo bekwame bestuurder in de stoel. Ik doe al 20 jaar alle zaaiwerkzaamheden, en sinds ik deze opstelling heb toegevoegd, zaaien mijn broer en vader, die 70 jaar oud is, eindelijk weer als dat nodig is. Ze zitten veel comfortabeler in de stoel, wetende dat ze veel minder kans hebben om iets te vergeten. Alleen dat al is iets waard.