Cześć,
po tym, jak Brian wspomniał o tym i było już kilka PCB w wątku autosteer, chciałem założyć własny wątek, ponieważ obecnie planuję zaprojektować własną płytkę PCB.
Moim celem jest ograniczenie "bałaganu kablowego". Tylko czujnik kąta skrętu, antena GPS, silnik i oczywiście zasilanie powinny być kablami (i dodatkowe wyjście GPS RS232, jeśli jest używane).
Aktualny pomysł:
Oprogramowanie: "ukradnij" i zmodyfikuj z weder/coffeestrack
Kilka otwartych pytań:
po tym, jak Brian wspomniał o tym i było już kilka PCB w wątku autosteer, chciałem założyć własny wątek, ponieważ obecnie planuję zaprojektować własną płytkę PCB.
Moim celem jest ograniczenie "bałaganu kablowego". Tylko czujnik kąta skrętu, antena GPS, silnik i oczywiście zasilanie powinny być kablami (i dodatkowe wyjście GPS RS232, jeśli jest używane).
Aktualny pomysł:
- Jako mikrokontroler płytka ESP32 WROOM dev (połączona za pomocą złącza pinowego)
- GPS z ardusimple F9P (połączony za pomocą złącza pinowego, zabezpieczony dystansem PCB)
- Regulator mocy na "głównej płytce PCB" dla 3,3 V i 5 V
- wyjście szeregowe dla danych GPS (MAX3232)
- Wyjścia dla autodrive (TPL7407LA - 12V 0,5A)
- Wejścia dla przełącznika roboczego, przycisku autosterowania, licznika (przyszłe zastosowanie)
- wejście czujnika kąta skrętu koła (ADS1115) - ze zworką dla 0-5 V lub potencjometrem liniowym (i dobrym napięciem odniesienia)
- rolka z MMA 8452
- brak namiaru, ponieważ byłoby to bezużyteczne w kabinie z całą stalą i elektryką w pobliżu?!
- sterownik silnika z jednym lub dwoma mostkami H (np. VNH7070ASTR)
- jeśli niektóre wejścia/wyjścia są potrzebne dla wyjścia autodrive lub diody LED stanu, MCP23016T
Oprogramowanie: "ukradnij" i zmodyfikuj z weder/coffeestrack
- Klient Ntrip (internet z tabletu lub routera)
- GPS przez Wi-Fi lub Bluetooth
[* ]"normalny" autoster, IMU (rolka) i wejścia przekaźników autodrive przez Wi-Fi.
Kilka otwartych pytań:
- Czy płytka powinna być zaprojektowana dla wejścia 12 V (9-15 V) czy dla napięcia wejściowego 24 V (więc konwerter dcdc dla 24 V dla silnika i płytki)?
W takim przypadku potrzebne byłoby trzecie "napięcie wewnętrzne" dla 12 V (dla wyjść autodrive), ale mogłoby to być jednocześnie napięcie odniesienia dla potencjometru liniowego, więc bez większej różnicy, z wyjątkiem większego regulatora. - Jak duża ochrona wejścia jest potrzebna (powiedziałbym, że jakieś ESD dla AutoSteer i przełącznika roboczego, ponieważ codziennie występuje interakcja międzyludzka)
- Czy bno055 powinien być umieszczony na płytce, nawet jeśli znajduje się w kabinie z całą stalą i prądami elektrycznymi?