The Combine Forum banner
41 - 60 of 457 Posts
Ik begreep niet meteen wat je zei, maar het is me nu duidelijk.
Misschien kun je de beschermingsideeën van Doppelgrau in bericht 19 gebruiken, gespecificeerd in het bijgevoegde mainPCB.pdf-bestand pagina 2 tot 5, en misschien 5,1 v zenerdiodes toevoegen. En zonder de weerstand om de spanning van 5 V naar 3,3 V te verlagen. Het lijkt erop dat er nu bijna zowel een pcb voor arduino als esp32 is.:49:

Discussion starter · #43 ·
Op de ingangen worden de weerstanden voor de spanningsdeler berekend om tot 15V te verdragen (door "ruwe 12V" op de autostuur/werkschakelaar ingangen te zetten. Lagere spanningen kunnen worden gedetecteerd met behulp van spanningsdetectie).
Mijn bètaversie PCB (na een paar kleine wijzigingen ten opzichte van de reeds gepubliceerde versie) is momenteel onderweg. Ik hoop hem volgende week te ontvangen. Over twee weken heb ik vakantie, en dan zou ik hem kunnen monteren (hopelijk is het solderen van de MMA niet te moeilijk) en het ontwerp testen. (Momenteel is mijn grootste zorg de voeding, of de eenvoudige LDO's in orde zijn of te warm worden).

Had een goede lange rit van Fort McMurray, dus veel tijd om na te denken over de basis-pcb. Hier zijn mijn gedachten.

1. Waarom niet, in termen van bescherming in een ruwe tractoromgeving voor ingangen van de stuurschakelaar en de machineschakelaar, kleine relais gebruiken om geïsoleerde besturing te bieden aan de "D"-ingangspinnen van de Arduino? Laat deze lopen vanaf de +12v-voeding via de relaisspoel en leid vervolgens extern de lijn voor besturing aan/uit voor het relais. Het enige wat de gebruiker dan hoeft te doen, is de lijn aarden om het relais in te schakelen. Als ze de lijn op 12 volt zouden aansluiten, zou er niets gebeuren. En als deze per ongeluk aan de aarde zou worden aangesloten, zou deze alleen maar inschakelen. Heb ook een inductieve terugslagdiode parallel aan de spoel. Zou onverwoestbaar en goed geïsoleerd zijn.

2. Heb de MMA8452Q op het bord. Gebruik pinnen/sockets zodat deze gemakkelijk kan worden verwijderd/vervangen. Gebruik de 3.3 die wordt geleverd door de arduino 3.3v-voeding - deze is dubbel gereguleerd.

3. Gebruik de ADS1115 in plaats van de Arduino Analog in. Dit maakt het gebruik van differentiële ingang mogelijk en configureer deze als differentiële ingang als de standaard. Kan de gnd als één lijn gebruiken, de WAS-uitgangslijn als de andere ingang. Door de ADS te gebruiken, worden de WAS-lijnen geïsoleerd van de Arduino en, net als de MMA, pinnen/sockets gebruiken voor eenvoudige vervanging als er iets misgaat. Het biedt ook meer pinnen voor de besturingspinnen van de relaissectie.

4. Gebruik in plaats van een instelbare schakelende voeding zoals de HW-411, een veel grotere die ook relais kan aansturen voor sectiebesturing.... https://www.ebay.ca/itm/DC-CC-8A-9A...4016-Power-module/311164183684?hash=item4872d4a484:g:2HEAAOSwXLFZhZ9v:rk:1:pf:0

5. Gebruik bij gebruik van de cytron-controllers de 13A voor de motoraandrijving en gebruik de dubbele 10A voor de solenoïdebesturing. Gebruik pinnen 9,10 voor besturing. Gebruik bij enkel gebruik de 9 voor pwm en 10 voor richting. Gebruik bij dubbel gebruik 9 en 10 voor pwm en verbind dan gewoon de 2 richtingpinnen hoog.

Alleen om het nu te tekenen.

Ik denk dat dit mijn laatste opmerking hierover is.....:) Als dit voor een speciale pcb is, denk ik dat geïntegreerde relais voor sectiecontrole een superleuke toevoeging zouden zijn. Iets waarbij alle voedingskabels al aan elkaar zijn gekoppeld. PITA om een hete draad naar elk relais te trekken of hard te solderen op de achterkant. DPDT met keuze van welke polariteit de middelste pinnen hebben zou een toekomstbestendig idee zijn, maar AFIK draait niets in de landbouw alles op aarde en heeft DPDT nodig. +1 voor Lars' suggestie ook.

Heeft de meeste functies die iemand echt zou willen. Gedachten?
Gebaseerd op dit schema,
zonder voeding,
maar met het aansluiten van Arduino Nano-pinnen zoals in de schets Autosteer_Switch / Button

er is nog steeds geen voeding voor de relais

Denk na over de schakelaars, ofwel relais of enkele mosfets in plaats daarvan

Dit is geen basis PCB
PCB heeft alles wat iemand zou willen :)
en kan gebruiken wat hij wil

Attachments

Wat denk je hiervan?

Ik wilde niet dat BNO en MMA het op het bord zouden zetten, omdat je nooit weet hoe het bord in de doos staat en hoe de doos in de tractor staat
Hallo,
Ik heb zelf een doos BNO en MMA gemaakt. met RS232-kabel teruggewonnen.
de doos is $ 2 op aliexpress: "Box Waterproof Box 85x58x33mm"

ropecope, goed gedaan, ik test je eerste printplaat van januari. :54:

Attachments

Zijn we teruggegleden naar het bouwen van een bord voor iedereen dat alles doet? Er kunnen meer dan 1 bordontwerp zijn. Het kan moeilijk zijn om te weten waar je het basisbord moet afkappen qua onderdelen. Er zijn zoveel geweldige ideeën, hoe hakken we het genoeg af om nog steeds gemakkelijk genoeg en nuttig te zijn?

En misschien zijn we allemaal een beetje optimistisch om te denken dat iedereen die AgOpenGPS daadwerkelijk gaat bouwen en gebruiken, niet al de vaardigheden heeft om elke vereiste versie te bouwen. Als we een pcb hebben voor automatische besturing en een pcb voor de voeding, en je moet alle onderdelen, connectoren en bekabeling solderen en alles precies goed krijgen, het in een doos stoppen, alle software laden, alle instellingen doen, en dan hopen dat het werkt en die ene koude soldeerverbinding in 500 oplossen...... Zeker niet voor iedereen.

Is het simpele bord gewoon een heel slecht idee? Ik ben echt goed in slechte ideeën!!!

De FET is een geweldig onderdeel voor veel toepassingen, maar Metal Oxide Semis (de MOS van MOSFET) hebben een doorslag boven de 20 volt - denk eraan dat een geïmplementeerde schakeldraad een lange weg gaat die alles kan aanraken - zoals een vonkontlading van 4 miljoen volt van een opgeladen luchtzadenslang. Of je gaat zitten op die goed geïsoleerde leren stoel op een droge dag, klapt de stuurbesturingsmotor om die een vonk van een miljoen volt van je lichaam rechtstreeks naar de digitale ingang van de arduino oppikt. Het voordeel van een klein relais is 100% isolatie, onverwoestbaar, met hoorbare feedback. Het kan werken met een knop of schakelaar.

Verwijder alle verwijzingen naar de DOGS2 en BNO voor het basisbord. Als de ADS1115 wordt gebruikt, is A0 niet nodig voor enige toepassing. Het kan zowel een zelf geïnstalleerde WAS als een fabrieks-WAS aan. De DOGS2 is gewoon te duur en vereist 12v en is enorm.

Pinnen 9, 10, dwz Timer 2, moeten worden gebruikt voor PWM, aangezien dit de minst gebruikte timer is bij het gebruik van udp.

Zijn we teruggegleden naar het bouwen van een bord voor iedereen dat alles doet? Er kan meer dan één bordontwerp zijn. Het kan moeilijk zijn om te weten waar je het basisbord moet afsnijden qua onderdelen. Er zijn zoveel geweldige ideeën, hoe hakken we het genoeg af om nog steeds gemakkelijk genoeg en nuttig te zijn.

En misschien zijn we allemaal een beetje optimistisch om te denken dat iedereen die AgOpenGPS daadwerkelijk gaat bouwen en gebruiken, niet al de vaardigheden heeft om elke vereiste versie te bouwen. Als we een pcb hebben voor automatische besturing en een pcb voor de voeding, en je moet alle onderdelen, connectoren en bekabeling solderen en alles precies goed krijgen, het in een doos stoppen, alle software laden, alle instellingen doen, en dan hopen dat het werkt en die ene koude soldeerverbinding in 500 oplossen...... Zeker niet voor iedereen.

Is het eenvoudige bord gewoon een heel slecht idee? Ik ben echt goed in slechte ideeën!!!

De FET is een geweldig onderdeel voor veel toepassingen, maar Metal Oxide Semis (de MOS van MOSFET) hebben een die-punch-through boven de 20 volt - denk eraan dat een implement-switch-draad een lange weg gaat die alles kan aanraken - zoals een vonkontlading van 4 miljoen volt van een opgeladen luchtzadenslang. Of je gaat zitten op die goed geïsoleerde leren stoel op een droge dag, klapt de stuurmotor om die een vonk van een miljoen volt van je lichaam rechtstreeks naar de digitale ingang van de arduino oppikt. Het voordeel van een klein relais is 100% isolatie, onverwoestbaar, met hoorbare feedback. Het kan werken met een knop of schakelaar.

Verwijder alle verwijzingen naar de DOGS2 en BNO voor het basisbord. Als de ADS1115 wordt gebruikt, is A0 niet nodig voor enige toepassing. Het kan zowel een zelf geïnstalleerde WAS als een fabriek WAS aan. De DOGS2 is gewoon te duur en vereist 12v en is enorm.

Pinnen 9,10, dwz Timer 2, moeten worden gebruikt voor PWM, aangezien dit de minst gebruikte timer is bij het gebruik van udp.
Ik ben het eens, voor de meeste dingen die je hebt geschreven, voor de basisgebruiker. Ik wist dit niet over de MOSFET.

Ik volgde de arduino-code die op de github staat en in relatie tot dat heb ik het bord getekend, als er een schets was met een basis pin-out, zou ik me eraan aanpassen.
Je moet een schets voor de arduino maken en dan een bord maken op basis daarvan.

Het spijt me dat ik de dogs eruit schop, want ik bezit het en ik geloof dat velen het hebben, maar ik zou het niet meer kopen als er een MMA is.

Er zijn veel combinaties van autostuur en vanaf het begin met de constructie van AOG had ik een dilemma hoe en wat. Of seriële verbinding of UDP naar brick of BNO, MMA of dogs en veranderingen met pinnen op de arduino

Dus ik dacht dat het het beste was om alles op het bord te hebben, zodat ik alles kan testen en kan zien wat het beste voor mij werkt.
Morgen zal ik een basisoptie tekenen.

Ik ben het eens, voor de meeste dingen die je hebt geschreven, voor de basisgebruiker. Ik wist dit niet over de MOSFET.

Ik volgde de arduino-code die op de github staat en in relatie daarmee heb ik de printplaat getekend, als er een schets met een basis pin-out was, zou ik me daaraan aanpassen.
Je zou een schets voor de arduino moeten maken en dan een printplaat daarop baseren.

Het spijt me dat ik honden eruit schop, aangezien ik het in mijn bezit heb en ik geloof dat velen het hebben, maar ik zou het niet meer kopen als er een MMA is.

Er zijn veel combinaties autostuur en vanaf het begin met de constructie van AOG had ik een dilemma hoe en wat. Of seriële verbinding of UDP naar brick of BNO, MMA of honden en veranderingen met pinnen op de arduino.

Dus ik dacht dat het het beste was om alles op de printplaat te hebben, zodat ik alles kan testen en kan zien wat voor mij het beste werkt.

Morgen zal ik een basisoptie tekenen.
Denk je dat relais of schottcky/weerstandsnetwerk voor de bescherming van schakel-ingangen?

Er is niets mis met een paar printplaatontwerpen, zolang we er maar 1 hebben die alleen de basis benodigde componenten heeft en we volledige documentatie/video's over kunnen maken. Het hebben van de voedingen aan boord maakt het systeem veel eenvoudiger (voor de persoon die het bouwt). Was je van plan om ook de BTS-schakelaar op te nemen? Het is een mooi apparaat. De XL4016 is een mooie schakelregelaar die in de vorm van onderdelen op de printplaat kan worden geplaatst en permanent op 5 volt kan worden ingesteld.

Discussion starter · #54 ·
Een wild idee voor de sectiebesturings-PCB: Veel VNH7070 gebruiken. Elke VNH7070 in fullbridge-modus kan één motor aangedreven klep aansturen, of in halve-brug-modus twee elektromagnetische kleppen (zelfs PWM gebruiken om het benodigde vermogen te verminderen). (Of één bord en één uitbreidingsbord voor meer output. Basisbord misschien met 5 VNH7070, uitbreiding met nog eens 5.)

Denk je dat relais of een schottcky/weerstandsnetwerk voor de bescherming van schakelingangen?

Er is niets mis met een paar bordontwerpen, zolang we er maar 1 hebben met alleen de basis benodigde componenten en we volledige documentatie/video's kunnen maken. Het hebben van de voedingen aan boord maakt het systeem veel eenvoudiger (voor de persoon die het bouwt). Was je van plan om ook de BTS-schakelaar op te nemen? Het is een mooi apparaat. De XL4016 is een mooie schakelregelaar die in de vorm van onderdelen op het bord kan worden geplaatst en permanent op 5 volt kan worden ingesteld.
Ik denk dat het voldoende is om een bescherming met de diodes te maken, maar het is natuurlijk beter om een relais te gebruiken, natuurlijk heb ik niet gezien wat voor soort relais er op de markt is. De diodes zijn veel toegankelijker, nemen niet veel ruimte in beslag

BTS432e2 heb ik al op de pcb voeding gezet.

XL4016 heb je zo'n stroom nodig? Als ik een PCB-bord maak, probeer ik het zo klein mogelijk te houden, en nu wil ik de SMD-componenten vermijden. Ik heb de regelaars 78s05 die 2 A kunnen vasthouden.

Ik denk dat het genoeg is om een bescherming met de diodes te maken, maar het is natuurlijk beter om een relais te hebben, natuurlijk heb ik niet gezien wat voor relais er op de markt is. De diodes zijn veel toegankelijker, nemen niet veel ruimte in beslag

BTS432e2 heb ik al op de pcb voeding gezet.

XL4016 heb je zo'n stroom nodig? Als ik een printplaat maak, probeer ik zo klein mogelijk te zijn, en nu wil ik de SMD-componenten vermijden. Ik heb de regelaars 78s05 die 2 A kunnen vasthouden
Nou, als je 8 relais of meer gaat aansturen voor sectiebesturing en 2 of 3 voor schakelaars plus udp-adapter, dan wordt de stroomafname op die regelaar ruimschoots overschreden en zal hij de magische rook vrijgeven.

Oh, als ik ooit met jullie mee zou kunnen komen! Ik ben dol op de veranderingen en verbeteringen.
Elke keer als ik onderdelen verzamel en de spullen in elkaar begin te zetten, is er een nieuwe ronde onderdelen.
En als ik aan de technologie denk, zie ik alleen maar dat de hardware en apparaten blijven veranderen en verbeteren (vooral GPS en IMU-ruimte).

Nu moet ik uitzoeken wat een MMA is. Hoewel ik een DOG2, BN055, IMUBrick v2, etc. heb!

Oh, en als je een board bouwt, kun je een stroomsensor in de lijn plaatsen voor de stuurbekrachtigingsmotor, zodat deze kan detecteren of er volledig wordt gestuurd of wanneer iemand het wiel vastgrijpt en automatisch uitschakelt :)

Welnu, het is een beetje frustrerend, maar ik denk dat we de miljoenen mogelijke onderdelen die niet werken, hebben teruggebracht tot slechts een paar die redelijk goed werken.

Hier is de "Basic" ino. Het gebruikt de MMA8452Q, de ADS1015, Arduino Nano. Het is erg stabiel.

Attachments

Nog een poging tot de basis automatische besturing. Gebruikt de 10 Ampère schakelende voedingsmodule voor 5V, de 12 tot 24 volt up convertor om de stuurmotor aan te drijven, relais ingang voor schakelaars. Kan nog steeds 0,1 uF condensatoren toevoegen op de ADS ingangslijnen om ruis te helpen filteren.

Gedachten? Iets gemist?

Attachments

41 - 60 of 457 Posts