Hallo,
nadat Brian het vermeldde en er al wat PCB's in de autostuur-thread waren, wilde ik een eigen thread starten, aangezien ik momenteel van plan ben om zelf een PCB te ontwerpen.
Het is mijn doel om de "kabelwarboel" te verminderen. Alleen de stuurhoeksensor, de GPS-antenne, de motor en natuurlijk de voeding moeten kabels zijn (en de extra RS232 GPS-uitgang indien gebruikt).
Huidig idee:
Software: "stelen" en aanpassen van weder/coffeestrack
Enkele open vragen:
nadat Brian het vermeldde en er al wat PCB's in de autostuur-thread waren, wilde ik een eigen thread starten, aangezien ik momenteel van plan ben om zelf een PCB te ontwerpen.
Het is mijn doel om de "kabelwarboel" te verminderen. Alleen de stuurhoeksensor, de GPS-antenne, de motor en natuurlijk de voeding moeten kabels zijn (en de extra RS232 GPS-uitgang indien gebruikt).
Huidig idee:
- Als microcontroller een ESP32 WROOM dev board (verbonden met pin header)
- GPS met de ardusimple F9P (verbonden via pin header, beveiligd met PCB-afstandhouder)
- Voedingsregelaar op de "main PCB" voor 3,3V en 5V
- seriële uitgang voor GPS-data (MAX3232)
- Uitgangen voor autodrive (TPL7407LA - 12V 0,5A)
- Ingangen voor werkschakelaar, autostuurknop, teller (toekomstig gebruik)
- wielhoeksensor ingang (ADS1115) - met een jumper voor 0-5V of een lineaire potentiometer (en een goede referentiespanning)
- rol met een MMA 8452
- geen heading, aangezien dat nutteloos zou zijn in de cabine met al het staal en de elektriciteit in de buurt?!
- motordriver met een of twee H-bruggen (bijv. VNH7070ASTR)
- als er wat IO's nodig zijn voor de autodrive-uitgang of status-LED een MCP23016T
Software: "stelen" en aanpassen van weder/coffeestrack
- Ntrip-client (internet van tablet of router)
- GPS uit via Wifi of Bluetooth
[* ]"normale" autostuur, IMU (rol) en de autodrive relais-ingangen via wifi.
Enkele open vragen:
- Moet de board ontworpen worden voor 12V (9-15V) input, of voor 24V input voltage (dus dcdc-converter voor 24V voor de motor en de board)?
In dat geval zou een derde "interne spanning" nodig zijn voor 12V (voor de autodrive outputs), maar dat zou tegelijkertijd de referentiespanning voor lineaire potentiometer kunnen zijn, dus geen groot verschil behalve een grotere regulator. - Hoeveel input protection is er nodig (ik zou zeggen wat ESD voor AutoSteer en werkschakelaar, aangezien er elke dag menselijke interactie is)
- Moet er een bno055 op de board geplaatst worden, zelfs als deze zich in de cabine bevindt met al het staal en de elektrische stromen?